17 Kasım 2017 Cuma

bi sarılcam :)))





Kaan kuzenimin oğlu. Dokuz yaşında.

Biz annesiyle sohbet ederken -aslında basbaya dedikodunun gözünü çıkarırken- o yanımızda arabalarıyla oynuyordu. 

Bir ara döndü, üstüme atılıp sarıldı bana. Tamam sıcak ve sevecen bir çocuktur ama annesi dururken öyle birden bire bana sarılması dikkatimi çekti. Bunu belli etmektense anın keyfini çıkartmayı seçtim. Arka arkaya öpücükleri yapıştırdım tatlı tombul yanaklarına. Beş altı saniye sürmüştür payıma düşen ikramiye. Sonra tekrar arabalarının yanına döndü. Kucağımdan kopup oyuncaklarının yanına oturana kadar geçen diğer üç beş saniyede bir şey mırıldandı. Arkasını dönüp, yüzüme bakarak ve kaş göz işaretleri eşliğinde yaptı bunu. 

Bakışlarıyla önce beni, sonra annesini işaret etti "Bu yol daha yakın da ondan" dedi.  Gülümsedi. Bu çocuk milletinin saflığı temizliği karşısında saygıyla eğiliyorum. Hayranım hepsine. O kadar etkilendim ki... Demek bir çocuk oyununun en kıpırtılı anında, biz onu tam konsantrasyon içinde zannederken bile duygusal bir takım ihtiyaçlar duyabiliyordu. Tercihi elbette annesiydi fakat ona sarılmak için küçük bir sehpayı kaldırması ya da ortadaki büyük sehpanın diğer tarafından dolaşıp annesine ulaşması gerekiyordu. Oysa ben hemen yanındaydım. Asl'olan annesine sarılmak olsa bile, belli ki salt sarılmanın kendisi de bir ihtiyaçtı. Bir şey hissetti. Oyunu zaman kaybedilmeyecek kadar zevkliydi. Bir an düşündü ve elinin altındakiyle yetinmeyi seçti. Harika! Fakat hemen sonra bir yanlış anlamaya fırsat vermemek için durumu açıkladı; "Bu yol daha yakın da ondan" :)))

Bugün Kaan sayesinde çok önemli bir tanıklığım oldu. Akşam konu hakkında adam akıllı kafa patlattım. Kaçırmadığım için şanslıydım. Ya gün içinde gözümüzün önünde yaşandığı halde kaçırdığımız ikramiye tadındaki gerçeklikler diye düşünmeden de edemedim. Hayata dair ip uçlarıyla dolu nice nice kareler gözümüzün önünde yaşanıyordur kim bilir?.. Son kararım netti; her an her ortamda pür dikkat kesilmeliyiz. Belli mi olur belki sadece fark ettiğimiz kadar yaşıyoruzdur. 




Sevgi ile... 








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder