20 Ocak 2016 Çarşamba

"İŞTE" DEDİM KAPIDAN GİRİNCE, "DOĞRU YER BURASI"



CAFE NAFTALİN 

Kısaca anlatacak olursam... Ay ne bileyim çok güzel işte.

Ama uzunca anlatacak olursaaaam;

Bir varmış bir yokmuş, bir Zeynep hanım varmış. Ben de Zeynep hanımmışım da sarışın, ince, uzun boylu olmayı o kapmış. Geriye kalanlarla da ben idare ediyormuşum. :(

İşte bu Zeynep hanım (ben olmayan) :)) bir cafe açmış. Açılış hikayesinin detaylarını sonra öğrenir eklerim.





Deniz (sevgili kızım) ve ben, Naftalin'le, Hakan (sevgili oğlum) sayesinde tanıştık. Mardin kahvesi içirdi bize orada. Sonra da uğramadan edemez olduk.





Bir keresinde kar yağıyordu. Girişte solda pencerenin kenarındaki masada oturuyorduk. Naz, Deniz, ben. Pikaptan çocukluğumun bir şarkısı yayılıyordu her yana, 

"Haniiiiiiii ooo saçlarınaaa taç yaptığım çiçekleeeer" 

Soba gümbür gümbür... Üzerinde çaydanlık, fıkır fıkır mı desem, fokur fokur mu desem (ve neden hıkır hıkır demediğini bilemesem) işte ortam...








Ha unutmadan, Naftalin'de misafir başına çeyrek kedi düşüyor. O ne yaaa çeyrek kedi ıyyyk :(( Biliyorum pek hoş olmadı. Düzeltiyorum, kedi başına dört misafir düşüyor. Bu daha iyiydi. 

Kediler kendilerini masa üzerinde durması gereken birer vazo falan zannediyorlar. Hani şu meşhur mutluluğun resmi tabloları var ya, işte öyle bir yer. (Bkz. Aykan'ın arkasındaki masada uyuyan arkadaşa) Aykan kim mi? Ohooo cemiyet haberlerini izleyin biraz :)))










Naftalin kahvaltısı çok güzel. Biberli ekmek mesela, sonra peynir (sevdiğimden çıktı), zahter-zeytin yağı harika... Gül reçeli de var :) Tere yağını fazla bile koyuyorlar. Atılmasın diye üzülürken size pet bardak getirip "götürün isterseniz" diyorlar. Götürüp akşamki makarna sosunda kullanıyorsunuz. Kahvaltı bitimine kadar dekor vazifesi gören, sonrasında ye beni diyen üzümler var masada, kütür kütür... Hepsi harika.  O kahvaltıya o fiyat gayet uygun. Yani ortam falan. Kömür sobası, pisiler, pikap, 18 tl. Süper bence. Ama kahvaltıda ilk 9 çay ücretsiz olsa keşke. :)) Yüzsüzsün Zeynep (ben olan yani) 









Bir şey daha var. Benden duymuş olmayın, Zeynep hanım iyi biri. Mahalledeki Suriyeli & Suriyesiz çocuklarla ilgili. Sanırım o da çocukları benim gibi sınıflandırıyor; 

bizim ilgi ve desteğimize ihtiyacı olanlar 
ve 
olmayanlar.






Balat'la Fener iç içe ya, işte Naftalin Cafe tam orada. Kırmızı Mektep'in alt tarafında. Bence gelin. Denemekte fayda var. İç ısıtıcı her şeyin kıymetini bilmemiz lazım.

Sevgiyle kalın... Amin (kalp şekli) :))) 
  


https://www.facebook.com/1490353837902717/videos/1681193232152109/?video_source=pages_finch_thumbnail_video&theater

https://www.facebook.com/Cafe-Naftalin-K-1490353837902717/?fref=ts







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder