18 Haziran 2017 Pazar

Run Lola Run



Hadi Lola koş kim tutar seni



Bana bakış açısı kazandıran her şeye değer veririm. İnsan, hayvan, bitki, kitap, film, şarkı, şiir, ... Bazısını aynı zamanda güzel de bulurum. Güzel neyse artık? Örneğin bu gerçekten felsefi derinliği olan bir film. Bakış açısı kazandırdığı da gerçek. Fakat konusu, hani nasıl desem, 50'lerde geçseydi, Lola incecik belli kloş etekli bir kız, film müzikleri rockn roll, arabalar chevrolet olsaydı ayrıca bayılırdım. Offff çok güzel film derdim ağız dolusu. O zaman belki de filmin zevkime şenlik görselliği, asıl önemli kısma 'filmin felsefesine' dikkat etmememe sebep olurdu. Bilemem. Öyle olsaydı şöyle, böyle olsaydı öyle mi? Yoksa şöyle olsaydı öyle, öyle olsaydı böyle mi? Hmmm tıpkı Run Lola Run'daki gibi. 

Film 1998 yapımı. Yine de belki hala izlememiş olan vardır diye ipucu vermemeye dikkat ediyorum. Tüh ya tam spolier deme fırsatı yakalamıştım yine ipucu dedim. Kim bilir bir daha ne zaman denk gelir. :(( 

Aslında Run Lola Run daha başlarken kendi spolier'ını veriyor. (oh rahatladım) 


Ünlü İngiliz şair ve yazarından bir alıntı okutuyor izleyicisine;

Arayışlardan asla vazgeçmeyiz ama 
tüm arayışlarımızın sonunda 
başladığımız yere geri dönmüş oluruz
ve orayı yeniden keşfetmeye başlarız. 
-T.S.Eliot-


Bir de zamanının ünlü futbol insanından  alıntı var;

Oyunun sonu oyundan öncedir 
-S.Herberger-

Derken bir ses 😎 şunları söylemeye başlıyor;

İnsan! 
Gezegenimizde yaşayan en gizemli tür. 
Yanıtlanmamış soruların gizemi onda yatar. 
Biz kimiz? 
Nereden geldik? 
Nereye gidiyoruz? 
Bildiğimizi sandığımız şeyleri nereden öğrendik? 
Neden inandığımız bir şeyler var? 
Bir yanıt arayışında sonsuz sorular... 
Her yanıt beraberinde yeni bir soru getirecek. 
Ve bir sonraki yanıt başka bir soru olacak. 
Ve bu böylece sürüp gidecek. 
Ama en sonunda hep aynı soru çıkmaz mı karşımıza, ve aynı yanıt! 

Bu düşündürücü (düşündürmüşolmasıgerektiğinidüşündüğüm) kısmın sonunda yine aynı Alman futbol insanının icat ettiği! o iki cümle ve ucunda kendi yorumu;

"Top yuvarlaktır, 
oyun doksan dakikadır 
bunlar bilinenler 
bunlardan başka her şey teoridir."
-S.Herberger-

Şimdi bu film izlenmez mi? Hatta bir kaç kez izlenmez mi? Lola'cık sevgilisini ölümden kurtarmak için gereken yüz bin markı yirmi dakikada koşa koşa bulmak zorunda olacak, canının burnunda olduğu yetmiyormuş gibi bi yandan da bissürü varoluşsal yaklaşımı izleyicilerin önüne serecek siz hala seyretmeyeceksiniz. Ayıp valla. 


Son bi kere daha spoiler diyim bitiriyorum :))) telaffuzu çok şeker napiiim 😊 












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder