9 Mart 2016 Çarşamba

Ölüler Albümü

Oysa sadece bir ninninin sözlerinin peşine düşmüştüm. Ninniden ninniye atlarken x bir savaşta annesi ölmüş bir adamın annesinden öğrendiği ninniyi tekrar annesine söyleyişine rastladım. Fakat sözleri bulamadım.

Tam o sırada hastalıklı bir yorum okudum. Irkına ve üzerinde yaşadığı toprağa tapan biri yazmıştı. Hastalık derken hakaret etmediğimi söylemeliyim. İnancım bu düşüncenin hastalık olduğu yönünde. Derdi şuydu; "Vay efendim onlara nasıl üzülürsünüz? Filanca zamanda filanca yerde onların da ataları .... "


İnternete şöyle bir bakındım. İki ayaklılar tarihinde katliamdan bol bir şey yok. Biraz fotoğraf aldım. İçlerinden sadece üç tanesinin yaşıyor olma ihtimali var. Yedi sekiz ırk ve dört beş farklı inanca sahip bu insanların tamamı masum. Yaşları ortada zaten. Hangisinin nereli, hangi ırka ve inanca mensup olduğunu biliyorum ama özellikle yazmıyorum. Ortak özellikleri ise farklı tarihlerde farklı yerlerde aynı anlamsızlıktaki savaşlarda katledilmiş olmaları.

Hepsine aynı derecede sızlamayan kalp gerçekten bir insana ait olabilir mi? Fakat aksini düşünenlerle aynı marketten alış veriş yapıyoruz. Aynı otobüse binip yanlarına oturuyoruz. Tamamı için ettiğim en içten duam şudur; "ötekilerin" kanına, böbreğine, iliğine, ... muhtaç olun.


Unutmadan... Bu yazıda siyaset değil, insaniyet vardır.


Haydi resimlere bakalım...

Birlikte karar verelim, hangileri katledilmeyi hak etmiş olabilirler diye.





Bu üç ufaklık mı?



Ya bu minik kız?



Bu korkuyu yaşamalı mıydı? Sırf ... olduğu için?



Mahcup kızların nasıl öldüğüne bakamadım bile.



Ya bu?



Fotoğraf güzel. Sonrası değil.



Efendim???



Oralı olmanın, .... inanmanın bedeli.



Bebeğim



Ne kadar suçlu bakıyorlar.



...




Eller yukarı demiş birileri. O da korkup kaldırmış.




Genç




Bebek




Çocuk




Prenses




Kurdelelerine bakar mısınız...



Hangileri katledilmeyi hak etmiş olabilir?

Irkçılık bir hastalıktır.
"İyi ama onlar da..."
diye söze başlayanlarsa hasta!

Sevgiyle... :((


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder