25 Ocak 2016 Pazartesi

salatalık taklidi yapan avokado "sen bittin kardeşim"


salatalık taklidi yapan avokado "sen bittin kardeşim"
Aileden gelen alışkanlıklar bir başka oluyor. Yani onlarla doğup onlarla büyümüş oluyorsunuz. Avokado yemek de bizim bir aile geleneğimizdir?! Hiç unutmam ilkokulda annem beslenme çantamıza koyardı. Bazen de sokakta oynarken ekmeğin arasına... 

Neyse... Dün epeydir avokado yemediğimi fark ettim. Nereden baksan elli sene olmuştur. Zaten manava gitmem lazımdı. Evde ağza atacak ne bir kivi, ne ananas, ne pepino, ne de manga kalmamış. Dolap tam takır. Bir iki tane tamarillo, bir de yarım papaya var hepsi o.
Kar tipiye döndüğünden sıkı sıkı sarmalanıp çıktım. On dakika sonra manavdaydım. Almayacak olsam da ilk salatalıklar göz kırptı; pek tombul pek hoş göründüler gözüme. Avokado sormadan önce bir salatalık! aldım elime veee,

"Yarım kilo" dedim.
"Avokadoyu taneyle satıyoruz" !!!???

Yarım kilo salatalık demediği için bu kadar sevinir mi insan? Sevinir.

 "Şeyyy kem küm ahahaha tabi ya ... " ve diğer bir kaç saçma sapan efektten sonra
manavın 'bozuntuya vermemeye çalışan salak' albümüne kendi fotomu başarıyla ekledim.

İş bu raddeye gelmişken acı patlıcanı kırağı çalmaz mı desem, battı balık yan gider mi desem bilmem; bir cesaret geldi ve sordum,
"Pekiii nasıl soyulur bu?"

"Ablacım" dedi manav (ben ondan büyük falan değilim yanlış anlaşma olmasın; saygıdan yani)
"Şimdi bunun yumuşamasını bekleyeceksin ya da bak burada bir tane yumuşamış var. İşte şööööyle tam şurasından kesiyorsun. İçindeki kocaman çekirdeği çıkartıyor ve kaşıklaya kaşıklaya yiyorsun."

"Hmmm"
Tam,
"Çok tatlı mı?" diye evlere şenlik ikinci sorumu soracaktım kiiii...
Manav,
"Zetinyağı, limon ve pul biber çok yakışır buna" dedi.

" Evet tabii :) "

Eve geldiğimde manavın dediklerini aynen yaptım. Biraz uzman tv yardımı da aldım yani.
Ve harika bir sos çıktı ortaya.
- 1 Avokado
- 1 Çay bardağı ceviz
- 2 Diş sarımsak
- Zeytinyağı
- Limon
- Tuz
- Karabiber

Hepsi karışıp püre kıvamına getiriliyor.
Hangi yemekle nasıl servis edildiği konusunda araştırma yapacak vaktimiz olmadığı için mevcut yemeğimizin yanında sofraya koyduk. Ama ızgara yapılmış her şeyin yanına yakışacağına eminim. O kadar lezzetli oldu ki şaşırdım kaldım. Bu kadarını beklemiyordum açıkçası. Gerçi nerede o çocukluğumun avokadoları ama idare ettik işte :)))))
Siz daha önce yapmışsınızdır belki. Bizim ilk denememizdi. Toplam 7 ya da 8 dakika hazırlama süresi tuttu. Havalı olsun diye yanına portakal dilimi bile koydum. Deniz de sevdi ben de... Afiyet de oldu. Çok şükür de...
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder